#5 TIPS BERCUTI DI LANGKAWI DENGAN HARGA MURAH

Tips percutian Creative Traveller:

  1. Plan tarikh cuti anda. Cuba elakkan musim cuti sekolah dan cuti umum sebab harga hotel, kereta dan servis lain akan bertambah dalam lingkungan 10-30%. Musim cuti biasanya lebih sesak berbanding hari biasa. Anda perlu berseak untuk melawati tempat-tempat menarik. Contohnya, anda mungkin terpaksa beratur berjam-jam untuk menaiki cable car, berhimpit-himpit di dalam feri dan sebagainya. Tapi kalau tiada pilihan apa salahnya spend more dari tak pergi langsung, ye kan!
  2. Buat budget percutian. Berapa maximum yang kita sanggup spend untuk kos kesuluruhan percutian. Ikut kemampuan, sebab kita pergi bercuti bukan pergi nak stress fikir pasal tak cukup budget. Ambil kira kos perjalanan pergi balik (contoh: flight tiket, minyak, tol, tiket ferry), kos makan (dari mula perjalanan hingga balik), kos shopping (untuk kaki shopping coklat dan pinggan mangkuk), kos aktiviti (water sports, park, dll) dan kos pakej percutian (biasanya cover penginapan, kereta dan aktiviti utama).
  3. Book pakej percutian awal untuk mendapatkan harga pakej lebih murah dan bilik penginapan yang best (hotel murah dan best selalunya penuh kalau book lambat). Check senarai hotel kami di sini, lebih murah dari Agoda.
  4. Ambil pakej dari satu travel agent untuk dapatkan harga lagi murah. Biasanya travel agent akan bagi diskaun lepas ambil kira jumlah pakej yang di ambil, bukannya diskaun untuk setiap satu pakej. Pendek kata, lagi banyak pakej kita beli dari satu travel agent, lagi banyak discount la yang kita dapat. Creative Traveller akan sentiasa berusaha menyediakan pakej terbaik!
  5. Ikut plan percutian tapi jangan stress. Just enjoy your holiday!

Selamat bercuti!!!
Creative Traveller

Atau 
Whatsapp
0174180018 untuk maklumat lanjut


Comments